En suport al comunicat d'ACDESA-PV davant les declaracions de Ximo Puig per les reversions a la sanitat pública

Des de Marea Blanca País Valencià comarques del sud donem suport al comunicat que Acdesa País Valencià ha fet exigint la reversió immediata de les privatitzacions (concessions) sanitàries de Dénia (La Marina Alta) i Torrevella (Baix Segura) /1. Totes les plataformes, entitats i sindicats que defensen la sanitat pública donem suport a aquesta reversió immediata /2, 3. Una sanitat 100% pública és el requisit bàsic per a una tenir una sanitat de qualitat sota la supervisió democràtica i la participació de la ciutadania.

"Des d'ACDESA-PV exigim que es faça front al compromís electoral signat en els pactes del Botànic I i II i que es revertisca al sistema sanitari públic el model concessional, mitjançant una negociació transparent i en la qual prevalguen els drets ciutadans a una assistència sanitària pública, de qualitat, equitativa i que no genere beneficis econòmics a l'empresa privada."

La Generalitat no pot viure sota la presió de les multinacionals, bancs i entitats financeres que volen extraure beneficis de la nostra salut. Com diu la declaració d'ACDESA-PV, sobre la Generalitat influeix

"la pressió que Ribera Salud està exercint sobre el govern valencià, negociant la seua permanència en el Complex concessional Elx-Torrevella; ultimant la negociació amb Sanitas per a fer-se amb el control del departament de Manises i posant tots els inconvenients que ha pogut en la negociació entre Generalitat i DKW per a evitar la reversió anticipada de Dénia a la qual es va comprometre Ximo Puig."

El temor del president Ximo Puig a un augment del dèficit públic cal contrarrestar-lo amb la necessitat urgent de comptar amb uns recursos sanitaris que donen resposta real als nostres problemes de salut i que no es basen en l'extracció de benefici per a les empreses i bancs. Només els serveis públics donen la resposta.

També cal recordar que els nostres serveis de salut estan entre els pijors pressupostats de l'estat, i que millorar aquesta realitat depen d'acabar amb l'infrafinançament estatal històric del nostre País /2, 4 i amb una de les seues conseqüències, l'alt nivell de deute il·legítim que estem pagant valencians i valencianes /3.

1. Comunicat d'ACDESA-PV respecte de les declaracions del president Ximo Puig a propòsit de les reversions a la sanitat pública del model concessional sanitari (Torrevella i Dénia)

2. Carta oberta al president Ximo Puig en defensa de la sanitat pública

3. I Jornada de Col·lectius per la Defensa de la Sanitat Pública del País Valencià

Línies de reivindicacions comunes a traslladar al govern